Έλεγχος βάρους – Σύνταξη διαιτολογίου

Home / Έλεγχος βάρους – Σύνταξη διαιτολογίου
Έλεγχος βάρους – Σύνταξη διαιτολογίου

 

Το σωματικό βάρος ενός ατόμου είναι η δύναμη εκείνη που του ασκεί η Γη προς το κέντρο της και είναι αναλόγως συνδεδεμένο με τη σωματική του μάζα (δηλαδή η αύξηση της μάζας προκαλεί και αύξηση του βάρους).
Η μάζα του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από τρεις διαφορετικούς τύπους ιστών τον λιπώδη ιστό, τον μυϊκό ιστό και τον οστίτη ιστό (τα οστά). Έτσι η αύξηση ή μείωση της μάζας των τριών αυτών ιστών συνεπάγεται και ανάλογη αύξηση ή μείωση του σωματικού βάρους.

Η φυσιολογική σωματική αύξηση ξεκινάει με ταχύς ρυθμούς στην παιδική ηλικία και όσο η ηλικία φτάνει προς την ενηλικίωση ο ρυθμός της μειώνεται. Παράγοντες όπως είναι η ποσότητα και η ποιότητα της διατροφής, ο σωστός και επαρκής ύπνος και η σωματική άσκηση επηρεάζουν την αύξηση ή μείωση της σωματικής μάζας τόσο με ποσοτικό όσο και με ποιοτικό τρόπο.
Έτσι ένα άτομο που αθλείται δεν σημαίνει ότι είναι και υγιές, ειδικά αν η διατροφή του συμπεριλαμβάνει τρόφιμα σε ποσότητες μεγαλύτερες των αναγκών του ή τρόφιμα χαμηλής ποιότητας, ενώ ένα άτομο που τρέφεται σωστά, χωρίς όμως να έχει την σωματική άσκηση στην καθημερινότητα του, δεν αξιοποιεί τις πρώτες ύλες που λαμβάνει από την τροφή του με τον καλύτερο τρόπο.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η τροφή δεν είναι μονάχα ενέργεια για το σώμα μας, αλλά και πρώτη ύλη, δομικό υλικό, της οικοδόμησης όλων των  ιστών και των κυττάρων του.
Η περίσσεια δομικών υλικών που συμβαίνει όταν οι ποσότητες της τροφής που λαμβάνει κάποιος είναι μεγαλύτερες από αυτές που χρειάζεται είναι ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί στην αύξηση του βάρους, δηλαδή την αύξηση της μάζας του λιπώδους ιστού, ενώ όταν αυτή η αύξηση φτάσει σε τέτοιο βαθμό ώστε να επηρεάζει δυσμενώς τα βιολογικά συστήματα του οργανισμού,
έχει ως αποτέλεσμα να προκληθεί νόσος στο άτομο, η νόσος της Παχυσαρκίας.

Το αντίθετο συμβαίνει όταν υπάρχει έλλειψη τροφής, δηλαδή μη επαρκής δομικές και λειτουργικές πρώτες ύλες, αφού με την πάροδο του χρόνου αυτό οδηγεί στην κατανάλωση των φυσικών αποθηκών ενέργειας του οργανισμού (ηπατικό γλυκογόνο και λιπώδη κύτταρα) με αποτέλεσμα ο οργανισμός να αναζητήσει ενέργεια από το τελευταίο υπαρκτό μέσο που έχει, τον μυϊκό ιστό του.

Μια τέτοια κατάσταση αν δεν αντιμετωπιστεί μπορεί να οδηγήσει το άτομο στην κλινική κατάσταση που ονομάζεται «μοντέλο Ασιτίας». Όταν αναφερόμαστε στην ποιότητα της τροφής μας, μιλάμε για την ικανότητα του διαιτολογίου μας να καλύψει, πέραν από τις ποσοτικές μας ανάγκες για ενέργεια, τις ανάγκες μας για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Αυτές τις ουσίες ο οργανισμός τις χρησιμοποιεί ώστε να μπορέσει να επιτελέσει λειτουργίες όπως είναι η παραγωγή και καύση ενέργειας, η δόμηση νέων κυττάρων, η παραγωγή ορμονών κ.α.

Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι ο Έλεγχος του Βάρους και η Σύνταξη Διαιτολογίου, δεν είναι μια διαδικασία η οποία απλά οδηγεί στην αύξηση ή την μείωση του βάρους, αλλά είναι η διαδικασία εκείνη η οποία εξετάζει τις ανάγκες του κάθε ατόμου και επιλέγει τις τροφές που μπορεί να καταναλώσει κάποιος ώστε να μπορέσει το σώμα του να λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δηλαδή την διατήρηση και βελτίωση της Υγείας.

Έτσι με την χρήση του ιατρικού ιστορικού, κοινωνικού και ατομικού ιστορικού των ατόμων γίνεται η σύνταξη εξατομικευμένου διαιτητικού προγράμματος για όσους επιλέξουν να δουλέψουμε μαζί στην Health plus one.
Η συνεχής και τακτική παρακολούθηση στην εξέλιξη της προσπάθειας του καθενός, η προσαρμογή των προγραμμάτων διατροφής στις ανάγκες της καθημερινότητας του, καθώς και η αναπροσαρμογή του διαιτολογίου όταν χρειάζεται είναι βασισμένη σε επιστημονικά δεδομένα και εξατομικευμένη με γνώμονα την βελτίωση της ποιότητας ζωής και αύξησης της Υγείας.

Γιατί για να χάσεις κιλά ή να πάρεις «όγκο» η δουλειά ξεκινάει από μέσα σου!