Γιατί το παιδί σας πρέπει να τρώει πρωινό καθημερινά…

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Γιατί το παιδί σας πρέπει να τρώει πρωινό καθημερινά…
Γιατί το παιδί σας πρέπει να τρώει πρωινό καθημερινά…

Γιατί το παιδί σας πρέπει να τρώει πρωινό καθημερινά…

“Tα παιδιά που παραλείπουν το πρωινό τους φαίνεται να μην λαμβάνουν τις ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες θρεπτικών συστατικών”

Τα παιδιά που παραλείπουν τακτικά το πρωινό μπορεί να μην καταναλώνουν τις ημερήσιες ποσότητες βασικών θρεπτικών ουσιών για αύξηση και ανάπτυξη που συνιστώνται από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα παιδιά που παραλείπουν τακτικά το πρωινό μπορεί να μην καταναλώνουν τις ημερήσιες ποσότητες βασικών θρεπτικών ουσιών για ανάπτυξη και αύξηση που συνιστώνται από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τα παιδιά που έτρωγαν πρωινό κάθε μέρα θεωρούνταν ότι το διατροφικό προφίλ τους υπερτερούσε σε σύγκριση με εκείνα που δεν το έκαναν.

Ενώ η μελέτη δεν μπόρεσε να εντοπίσει μια αιτιώδη συνάφεια, τα παιδιά αυτά είχαν υψηλότερη ημερήσια πρόσληψη βασικών θρεπτικών ουσιών όπως το φολικό οξύ (σημαντικό για την ανάπτυξη γενετικού υλικού), το ασβέστιο, ο σίδηρος και το ιώδιο (βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη της λειτουργίας του θυρεοειδούς) από τα παιδιά που παρέλειπαν το πρωινό γεύμα.

Η ομάδα των ερευνητών χρησιμοποίησε ημερολόγια τροφίμων που συλλέχθηκαν για το πρόγραμμα «National Diet and Nutrition Survey Rolling» μεταξύ 2008 και 2012 από μια ομάδα 802 παιδιών ηλικίας 4-10 ετών, και 884 παιδιά ηλικίας 11-18 ετών.

Η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας μια τράπεζα δεδομένων σύνθεσης τροφίμων από το Υπουργείο Υγείας. Το πρωινό θεωρήθηκε ως κατανάλωση πάνω από 100 θερμίδες μεταξύ 6 και 9 π.μ.

Βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:

  • Το 31,5% των παιδιών που παρέλειψαν το πρωινό δεν πληρούσαν ακόμη και τη χαμηλότερη συνιστώμενη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών (LRNI) σε σίδηρο (Fe) σε σύγκριση με μόλις το 4,4% των παιδιών που κατανάλωναν πρωινό
  •  Το 19% δεν ανταποκρίθηκε στο LRNI για ασβέστιο, σε σύγκριση με το 2,9% των παιδιών που κατανάλωναν πρωινό
  • Το 21,5% δεν κάλυψε τα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης Ιωδίου, σε σύγκριση με 3,3% των παιδιών που κατανάλωναν πρωινό
  • Κανένα από τα παιδιά που κατανάλωναν πρωινό καθημερινά δεν εμφάνισε πρόσληψη φολικού οξέος μικρότερη της τιμής της LRNI σε σύγκριση με το 7,3% των παιδιών που παρέλειπαν το πρωινό γεύμα.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Nutrition, συνέκρινε επίσης τις συνήθειες και τις θρεπτικές ιδιότητες του πρωινού σε μεμονωμένους συμμετέχοντες.
Αυτή η ανάλυση έδειξε ότι, σε μικρότερα παιδιά (4-10 ετών), στις μέρες κατά τις οποίες το πρωινό καταναλώθηκε, τα παιδιά είχαν υψηλότερη πρόσληψη φυλλικού οξέος, ασβεστίου, βιταμίνης C και ιωδίου σε σύγκριση με τις ημέρες που περέλειπαν το πρωινό.
Από αυτά τα ίδια θρεπτικά συστατικά, για τα μεγαλύτερα παιδιά (11-18 ετών), μόνο οι προσλήψεις ασβεστίου ήταν υψηλότερες στις μέρες που κατανάλωναν πρωινό.

Οι συγγραφείς έχουν αποδώσει αυτά τα ευρήματα σε υψηλότερα επίπεδα γονικού ελέγχου σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες σε νεαρή ηλικία.
Υπάρχει επίσης η πιθανότητα κακής αναφοράς σε ημερολόγια τροφίμων, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερα παιδιά που ανέφεραν τις δικές τους προσλήψεις.

Ορισμένες αναλύσεις επαναλήφθηκαν για να παραλείψουν τα πιθανά μη αποδεκτά επίπεδα ενεργειακής πρόσληψης.

Ο Δρ Gerda Pot, ανώτερος συγγραφέας της μελέτης και Λέκτορας των Διατροφικών Επιστημών στο King’s College του Λονδίνου, δήλωσε:

«Αυτή η μελέτη παρέχει στοιχεία ότι το πρωινό είναι το κλειδί για τους γονείς να εξασφαλίζουν ότι τα παιδιά τους παίρνουν τη διατροφή που χρειάζονται.

Περαιτέρω μελέτες που διερευνούν συγκεκριμένα τρόφιμα και διατροφική ποιότητα θα βοηθούσαν στον εντοπισμό των διαφορών που οφείλονται στους διαφορετικούς τύπους πρωινού που καταναλώνονται από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, καθώς και στην καλύτερη κατανόηση του αντίκτυπου του πρωινού
στην συνολική διατροφική ποιότητα ».

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι μόνο το 6,5% των παιδιών ηλικίας 4 – 10 ετών παρέλειπε το πρωινό κάθε μέρα, σε σύγκριση με σχεδόν το 27% των 11-18 ετών. Τα δεδομένα υποδεικνύουν επίσης ότι τα κορίτσια είχαν περισσότερες πιθανότητες να παραλείψουν το πρωινό τους από τα αγόρια και ότι το εισόδημα των νοικοκυριών ήταν υψηλότερο στις οικογένειες των παιδιών που έτρωγαν πρωινό καθημερινά.

 

Πηγή: http://blog.journals.cambridge.org/2017/08/17/children-who-skip-breakfast-may-not-be-getting-recommended-nutrients/

Leave a Reply

Your email address will not be published.