Ημικρανίες συστάσεις και διατροφή.

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Ημικρανίες συστάσεις και διατροφή.
Ημικρανίες συστάσεις και διατροφή.

Ημικρανίες συστάσεις και διατροφή.

Συστάσεις

  • Η διατροφή πρέπει να είναι φτωχή σε απλούς υδατάνθρακες και υψηλή σε πρωτεΐνες
  • Η διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει αμύγδαλα, γάλα αμυγδάλου, κάρδαμο, μαϊντανό, μάραθο, σκόρδο, κεράσια και φρέσκο ανανά.
  • Στην διατροφή δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τρόφιμα που περιέχουν το αμινοξύ τυραμίνη όπως σφάγια μεγάλης ηλικίας, το αβοκάντο, οι μπανάνες, οι μπύρες, το λάχανο, τα κονσερβοποιημένα ψάρια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η μελιτζάνα, τα σκληρά τυριά, οι πατάτες, τα σμέουρα, τα κόκκινα δαμάσκηνα, οι ντομάτες, το κρασί και τα προιόντα ζύμης.
  • Καλό είναι να αποφεύγονται τα αλκοολούχα ποτά, η ασπιρίνη, η σοκολάτα, η μονονατρική γλουταμάτη (MSG, μελετήστε την ετικέτα τροφίμου) και τα νιτρώδη (συντηρητικά τροφίμων που βρίσκονται κυρίως στα λουκάνικα και τα αλλαντικά)
  • Συνίσταται μέτρια αλλά τακτική άσκηση
  • Είναι πολύ χρήσιμες οι καθημερινές μαλάξεις, ιδιαίτερα στην περιοχή του αυχένα και της κεφαλής.
  • Το αλάτι και οι τροφές που σχηματίζουν οξέα καλό είναι να μειωθούν ή/και να αποφεύγονται αν γίνεται. Τέτοιες τροφές είναι τα κρέατα, τα δημητριακά, το ψωμί και τα σιτηρά, πρέπει να αποφεύγονται τα τηγανιτά και οι παχυντικές τροφές.
  • Συνίσταται η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων, ενώ τα ενδιάμεσα γεύματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τις μεγάλες αυξομειώσεις της γλυκόζης αίματος, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν την επιτάχυνση εμφάνισης ημικρανίας.
  • Σε περίπτωση κατανάλωσης κάποιου συμπληρώματος διατροφής, αυτό πρέπει να είναι υποαλλεργικό.
  • Η επίσκεψη σε οδοντίατρο είναι απαραίτητη για να αντιμετωπιστούν ενδεχόμενα οδοντιατρικά προβλήματα, όπως ασθένειες των ούλων, φθορά των δοντιών, βακτηριακή λοίμωξη, το σύνδρομο κροτογναθικής άρθρωσης ή ο βρουξισμός, τα οποία ενδέχεται να συμβάλλουν στην εμφάνιση ημικρανίας.
  • Το κάπνισμα και το παθητικό κάπνισμα πρέπει να αποφεύγονται.
  • Πρέπει να αποφεύγεται η έκθεση σε δυνατούς θορύβους, έντονες οσμές και μεγάλα υψόμετρα.
  • Χρειάζεται ιατρική παρακολούθηση εάν εκδηλωθεί πονοκέφαλος ο οποίος έχει προκληθεί και συνοδεύεται, ή συνδέεται με ένα απο τα ακόλουθα: άσκηση (συμπεριλαμβανομένης και της ερωτικής επαφής), κούραση ή βήχα, αυχενική δυσκαμψία και πυρετό, τραυματισμό στο κεφάλι και εμετό, δυσκολία στην ομιλία, διαταραχές στην όραση.

Επισημάνσεις

  • Οι ερευνητές πιστεύουν ότι πολλές περιπτώσεις ημικρανίας προκαλούνται από χημικές ανισορροπίες  του εγκεφάλου. Τα επίπεδα της σεροτονίνης του εγκεφάλου μειώνονται κατά την διάρκεια της κεφαλαλγίας. Αυτό προκαλεί μια ώση κατά μήκος του τριδύμου νεύρου στα αιμοφόρα αγγεία των μηνίγγων, στο εξωτερικό περίβλημα του εγκεφάλου. Στους μήνιγγες τα αιμοφόρα αγγεία αναπτύσσουν φλεγμονή και οίδημα. Το αποτέλεσμα είναι οι κεφαλαλγίες.
  • Ανάμεσα στις φυτικές θεραπείες που μπορεί να προσφέρουν ασφαλή ανακούφιση απο την ημικρανία συμπεριλαμβάνονται τα ω-3 λιπαρά οξέα, το μαγνήσιο, η Β6, τα προβιοτικά, το χρυσάνθεμο, η σαλιβουρία, η σημισιφούγκα, η σωστή διατροφή και η τακτική άσκηση.
  • Στις γυναίκες είναι πολύ πιθανόν να οφείλονται σε ορμονικές διαταραχές κατά την διάρκεια της έμμηνου ρύσης. Μετά την εμμηνόπαυση συνήθως μειώνονται.
  • Οι γυναίκες που υποφέρουν από ημικρανίες πιθανόν να ωφεληθούν από την χρήση φυτικής κρέμας προγεστερόνης.
  • Η αφαίρεση των αλλεργιογόνων τροφών μειώνει κατά 93% την εμφάνιση ημικρανίας
  • Η μουσική έχει καταπραϋντικές ικανότητες και μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της ημικρανίας.
  • Ο βελονισμός έχει βοηθήσει πολλά άτομα με το πρόβλημα της ημικρανίας
  • Η αρωματοθεραπεία και η χρήση συγκεκριμένων αιθερίων ελαίων μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του πόνου

Βότανα

  • Το Cordyceps είναι ένα κινέζικο βότανο το οποίο μπορεί με τις ιδιότητες του να μειώσει το άγχος και να επιτύχει έναν υγιή ύπνο, ώστε να βοηθήσει τους πάσχοντες από ημικρανίες.
  • Το χρυσάνθεμο συμβάλει στην ανακούφιση του πόνου, ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν ενδείκνυται κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • Το εκχύλισμα της σαλιβουρίας ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία.
  • Άλλα βότανα ευεργετικά για την θεραπεία της ημικρανίας είναι το καγιέν, το χαμομήλι, το νεροκάρδαμο, η πιπερόριζα, ο δυόσμος, το δενδρολίβανο, η βαλεριάνα, ο φλοιός της ιτιάς και η αρτεμισία ΠΡΟΣΟΧΗ: η αρτεμισία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται κατά την διάρκεια την εγκυμοσύνης αλλά ούτε και για μακροχρόνια χρήση

Θρεπτικά στοιχεία

Ουσία Τρόφιμα Δράση
Ασβέστιο και μαγνήσιο Γαλακτοκομικά, σολομός, σαρδέλες, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σπαράγγια, αμύγδαλα, μελάσα, βούτυρο, βρώμη, ξερά δαμάσκηνα, σησάμι, σόγια

 

Συμβάλουν στην ρύθμιση του μυϊκού τόνου και την μετάδωση των νευρικών ερεθισμάτων.
Συνένζυμο Q10 και συνένζυμο Α Σκουμπρί, σολομός, σαρδέλες, φιστίκια, σπανάκι Αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο
DL-φαινιλαλανίνη Αυγό, σόγια, φυστίκια, τόφου, παρμεζάνα, ψάρια, σουσάμι, κόκκινο κρέας, γάλα Λαμβάνεται με προσοχή. Μπορεί να μειώσει τον πόνο και να βελτιώσει την διάθεση
Έλαιο νυχτολούλουδου (βρώσιμο) Αντιφλεγμονόδης παραγοντας για την διατήρηση της ισορροπίας των αιμοφόρων αγγείων
Σήμπλεγμα βιταμινών Β Κόκκινο κρέας,γαλακτοκομικά, ρύζι, αυγό, πουλερικά, μπανάνες, δημητριακά ολικής άλεσης, μαύρες σταφίδες, σπανάκι, ξηροί καρποί, πατάτες, τομάτες, αβοκάντο, θαλασσινά ψάρια και μαλάκια, μελάσα

Ο βασιλικός πολτός είναι πλούσιος σε βιταμίνες συμπλέγματος Β και παντοθενικό οξύ

Συμβάλει στην υγεία του νευρικού συστήματος,  αυξάνει την ροή του αίματος στον εγκέφαλο(Β3),
Σκόρδο Ισχυρό αντιβιοτικό
Βιταμίν C Μούρα, εσπεριδοειδή, πράσινα λαχανικά, σπαράγγια, αβοκάντο, μαύρι σταφίδα, μπρόκολο, ραδίκια, γκρέιπφρουτ, πιπεριές, σπανάκι, φράουλες Βοηθάει στην παραγωγή επινεφρίδιων ορμονών και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.