Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Το ανοσοποιητικό σύστημα

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι αξιοθαύμαστο, αλλά μπορεί να λειτουργήσει μόνο με την κατάλληλη φροντίδα.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνει τα κατάλληλα θρεπτικά στοιχεία και ότι πρέπει να αποτρέπονται οι παράγοντες που τείνουν να καταστείλουν το ανοσοποιητικό σύστημα (τσιγάρο, στρες, αλκοόλ, καθιστική ζωή)

Πολλά στοιχεία του σύγχρονου περιβάλλοντος μειώνουν τις αμυντικές ικανότητες του ανοσοποιητικού συστήματος και το επιβαρύνουν, όπως τα χημικά στα καθαριστικά προϊόντα, η κατάχρηση αντιβιοτικών και άλλων ουσιών, τα φυτοφάρμακα, τα προσθετικά και άλλες ουσίες που βρίσκονται στα τρόφιμα, και η έκθεση σε ρυπαντές της ατμόσφαιρας.

Ένας άλλος πολύ σημαντικός παράγοντας που επιδρά αρνητικά στον ανοσοποιητικό σύστημα είναι το άγχος και το στρες.

Η ψυχική ένταση οδηγεί σε μια σειρά βιοχημικών συμβάντων που τελικά καταστρέφουν την φυσιολογική δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων και επιβαρύνουν χωρίς λόγο το ενδοκρινικό σύστημα, ενώ στερεί από τον οργανισμό απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία.

Το αποτέλεσμα αυτών είναι η περιορισμένη ικανότητα ανάρρωσης και η μειωμένη άμυνα ενάντια σε λοιμώξεις.

Ας δούμε όμως μερικές συστάσεις και επισημάνσεις που μπορούν να μας φανούν χρήσιμες για να βελτιώσουμε την λειτουργία του ανοσοποιητικού μας

Συμβουλές για την βελτίωση του ανοσοποιητικού

  • Συνίσταται η δημιουργία μιας λίστας με τους παράγοντες που μπορεί να καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, και η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση τους. Δύο από τους συνηθέστερους καταστολείς είναι το άγχος και η ακατάλληλη διατροφή, ιδιαίτερα αυτή που είναι πλούσια σε λιπαρά και επεξεργασμένα τρόφιμα
  • Το ανοσοποιητικό σύστημα έχει ανάγκη προμήθειας επαρκών ποσοτήτων από τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία για την λειτουργία του. Ορισμένα από τα πιο σημαντικά είναι:
  • Η βιταμίνη Α είναι η βιταμίνη κατά των λοιμώξεων. Αν χρησιμοποιηθεί σωστά και σε ήπια δοσολογία είναι σπανίως τοξική ενώ είναι πολύ σημαντική για τους μηχανισμούς άμυνας του οργανισμού μας
  • Η βιταμίνη C μπορεί να είναι και η πιο σημαντική βιταμίνη για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Είναι απαραίτητη για τον σχηματισμό των ορμονών στα επινεφρίδια, και για την παραγωγή λεμφοκυττάρων. Έχει επίσης άμεση επίδραση στα μικρόβια και τους ιούς. Η βιταμίνη C πρέπει να λαμβάνεται μαζί με βιοφλαβονοειδή (φυσικές ουσίες των φυτών που ενισχύουν την απορρόφηση της και ενδυναμώνουν την δράση της)
  • Η βιταμίνη Ε αλληλεπιδρά με τις βιταμίνες Α και C καθώς και με το σελήνιο, δρώντας ως κυρίαρχο αντιοξειδωτικό και ως εξολοθρευτής τοξικών ελεύθερων ριζών. Η δράση της βιταμίνης Ε αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του αμυντικού συστήματος του οργανισμού μας
  •  Ψευδάργυρος ενισχύει την ανοσολογική αντίδραση και προωθεί την επούλωση των τραυμάτων στις κατάλληλες ποσότητες. Συμβάλει επίσης στην προστασία του ήπατος. Ποσότητες μεγαλύτερες από τις απαραίτητες μπορεί να έχουν αντίθετα αποτελέσματα στο ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Η δίαιτα πρέπει να περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα και λαχανικά (κατά προτίμηση ωμά) ξηρούς καρπούς, σπόρους και άλλες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες.
  • Η χλωρέλλα, το σκόρδο και το κριθάρι είναι τροφές πλούσιες σε γερμάνιο, ένα μικροστοιχείο που ενισχύει την δράση του ανοσοποιητικού.
  • Ιδιαίτερη βοήθεια στην λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος παρέχουν τα θρεπτικά στοιχεία ιώδιο, ασβέστιο, σίδηρο, καροτένιο, πρωτεΐνες, ριβοφλαβίνη (τα οποία περιέχονται σε κατάλληλες ποσότητες στα φύκια Kelp)
  • Συνίσταται η καθημερινή κατανάλωση χυμού πράσινων λαχανικών
  • Αποφυγή των ζωικών προϊόντων, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, η ζάχαρη και η σόδα.
  • Η τήρηση προγράμματος νηστείας, μια φορά τον μήνα για 2-4 μέρες θα βοηθήσει τον οργανισμό να αποβάλλει τις τοξίνες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό.
  • Η σπιρουλίνα είναι μια εύπεπτη και φυσική τροφή που συμβάλλει στην προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος, έτσι η χρήση της συνίσταται, ιδιαίτερα την περίοδο νηστείας.
  • Ο ύπνος χρειάζεται να είναι επαρκείς και το άγχος να αποφεύγεται.
  • Η ήπια καθημερινή άσκηση θα βοηθήσει στην τόνωση του ανοσοποιητικού, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλλει στον έλεγχο του βάρους.
  • Το κάπνισμα και το αλκοόλ πρέπει να αποφεύγονται.
  • Τα ψυχαγωγά φάρμακα (ναρκωτικά) πρέπει να αποφεύγονται

Τι επηρεάζει το ανοσοποιητικό

  • Ο φυσιολογικός αριθμός των λευκών αιμοσφαιρίων στον ορό του αίματος ενός υγιούς ενήλικα μπορεί να κυμαίνεται από 4.000 – 12.000 κύτταρα ανά μικρολίτρο (μl)
  • Η χρήση μαριχουάνας αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η δέλτα-9 τετράϋδροκαναβινόλη (THC) , το δραστικότερο συστατικό της μαριχουάνας, αλλοιώνει την φυσιολογική ανοσολογική αντίδραση, καθιστώντας τα λευκά αιμοσφαίρια λιγότερο δραστικά κατά 35-40%
  • Τα σφραγίσματα δοντιών από αμάλγαμα υδραργύρου έχουν συσχετιστεί με αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Τα τοξικά μέταλλα καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Μια ανάλυση μαλλιών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο δηλητηρίασης από βαρέα μέταλλα.
  • Η διανοητική κατάσταση ενός ατόμου μπορεί να καταστείλει το ανοσοποιητικό του σύστημα. Η θετική διάθεση είναι σημαντική για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Η υπολειτουργία του θυρεοειδούς αδένα προκαλεί ανεπάρκειες στο ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Οι τροφικές αλλεργίες και οι αρνητικές επιδράσεις ων τροφών μπορούν να επιβαρύνουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Έρευνες έδειξαν ότι η ορμόνη DHEA ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού.
  • Η ανθρώπινη αυξητική ορμόνη (HGH) είναι ακόμα μια φυσική ορμόνη που ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα (προϋποθέτει ιατρική επίβλεψη).

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.