Το λευκό ψωμί δεν κάνει κακό στην υγεία, κάνει όμως κακό η απουσία ψωμιού ολικής άλεσης.

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Το λευκό ψωμί δεν κάνει κακό στην υγεία, κάνει όμως κακό η απουσία ψωμιού ολικής άλεσης.
Το λευκό ψωμί δεν κάνει κακό στην υγεία, κάνει όμως κακό η απουσία ψωμιού ολικής άλεσης.

Το λευκό ψωμί δεν κάνει κακό στην υγεία, κάνει όμως κακό η απουσία ψωμιού ολικής άλεσης.

Το καλό ψωμί είναι “η βάση της ζωής” αλλά παρά τις αποδείξεις γι αυτό, ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι είναι απλά “παχυντικό”. Στην πραγματικότητα το ψωμί είναι σημαντικό κομμάτι της υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής, και μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους.

Πρέπει για αρχή να ξεκαθαριστεί η διαφορά μεταξύ των απλών και των σύνθετων υδατανθράκων.

Απλοί είναι οι υδατάνθρακες και τα σάκχαρα που βρίσκονται στα πολύ επεξεργασμένα αμυλούχα τρόφιμα και θα πρέπει να αποφεύγονται όσο το δυνατόν περισσότερο, αφού το μόνο που προσφέρουν είναι “κενές θερμίδες” δηλαδή σκέτη ενέργεια, χωρίς βιταμίνες ή ιχνοστοιχεία

Απλοί είναι οι υδατάνθρακες που βρίσκουμε και στα φρούτα, αλλά αυτούς δεν μπορούμε να τους συμπεριλάβουμε στους υδατάνθρακες που θα πρέπει να αποφεύγουμε γιατί σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα τρόφιμα, που το μοναδικό που προσφέρουν είναι θερμίδες, τα φρούτα περιέχουν και απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης όπως το αναποφλοίωτο ρύζι, τα ζυμαρικά ολικής, την βρώμη, το κριθάρι και το σιτάρι ολικής άλεσης. Μας παρέχουν πολλά διαφορετικά θρεπτικά συστατικά ενώ έχουν μεγάλες ποσότητες ωφέλιμων φυτικών ινών.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα της κατανάλωσης προϊόντων με σύνθετους υδατάνθρακες, είναι ότι προκαλούν ευκολότερα κορεσμό, με αποτέλεσμα την αποφυγή κατανάλωσης παχυντικών τροφών.

Το λευκό ψωμί δεν κάνει κακό στην υγεία, κάνει όμως κακό η απουσία ψωμιού ολικής άλεσης.

Έξι φέτες ψωμιού ολικής άλεσης την ημέρα παρέχουν τις μισές απαραίτητες φυτικές ίνες και τουλάχιστον το 50% των θερμίδων που πρέπει να παίρνουμε από σύνθετους υδρογονάνθρακες (κοινώς υδατάνθρακες).

Το ψωμί ολικής άλεσης περιέχει επίσης σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Ε, η οποία δεν υπάρχει στο λευκό ψωμί, περισσότερο κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγνήσιο, θειαμίνη (βιταμίνη Β1), ριβοφλαβίνη (Β2), παντοθενικό οξύ (Β5), φολικό οξύ (Β9) πυριδοξίνη (Β6) και βιοτίνη (βιταμίνη Η ή Β8). Παρέχει δέκα φορές περισσότερο μαγνήσιο από το λευκό ψωμί, δύο φορές περισσότερο χρώμιο, και μιάμιση φορά περισσότερο σελήνιο.

Ωστόσο δεν μπορούμε να θεωρήσουμε το ψωμί ολικής άλεσης καλή πυγή ασβεστίου, μαγνησίου ή ψευδαργύρου διότι οι φυτικές ίνες που περιέχονται σε αυτό , εμποδίζουν την απορρόφηση τους.

Αν η διατροφής σας περιλαμβάνει τις σωστές ποσότητες ψωμιού ολικής άλεσης, μπορείτε να δοκιμάσετε και διαφορετικά είδη ψωμιού, για να αυξήσετε την ποικιλία στην διατροφή σας.

Αν το ψωμί ολικής άλεσης δεν αρέσει στα παιδιά σας, δοκιμάστε να τους φτιάξετε σάντουιτς με μια φέτα λευκό και μια φέτα μαύρο ψωμί.

Επίσης θυμηθείτε: το έτοιμο ψωμί του τοστ περιέχει πρόσθετη ζάχαρη ώστε να παίρνει όμορφο χρυσαφί χρώμα όταν ψήνεται.

Το ψωμί:

Συμβάλει στην απώλεια βάρους και την καταπολέμηση του στρες.

Καλή πηγή υγιεινών θερμίδων για όσους ασκούνται.

Καταπολεμά την δυσκοιλιότητα, την εκκολπωματίτιδα, και τις αιμορροΐδες

Καλύτερο είναι το ψωμί ολικής άλεσης

Προσοχή στην ποσότητα του αλατιού στο ψωμί του εμπορίου, 530 mg Νατρίου ανά 100 γρ ψωμί σημαίνει ότι τα 100γρ έχουν 1,3 γρ αλάτι – περισσότερο από το ¼ της ημερήσιας προτεινόμενης δόσης.

Όσοι πάσχουν από κοιλιοκάκη, δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν τρόφιμα με γλουτένη. Το συμβατικό ψωμί μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα και πρέπει να το αποφεύγουν,

Γρήγορη λύση

το κατάπλασμα με ψωμί είναι από τους καλύτερους τρόπους καταπολέμησης των δοθιήνων (καλόγερων). Βάλτε μερικές φέτες ψωμιού σε ένα κόσκινο και ρίξτε βραστό νερό, με μια κουτάλα ανακατέψτε το ψωμί μέχρι να σχηματιστεί μαι νωπή, ζεστή μπάλα. Αναποδογυρίζοντας το σουρωτήρι σε μια πετσέτα, αδειάστε το περιττό νερό. Όταν κρυώσει αρκετά ώστε να μην καίει, απλώστε το κατάπλασμα στο πάσχον δέρμα και αφήστε το εκεί μέχρι να κρυώσει. Επαναλάβετέ μέχρι να βγει το πύον. Καλύψτε το δέρμα με αποστειρωμένο επίδεσμο μέχρι να επουλωθεί.

Bibliography

Straten, M. V. (1999). The healthy food directory. East Sussex: The Ivy press limited.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.