Πρωινό: το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Πρωινό: το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας
Πρωινό: το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας

Πρωινό: το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας

Γιατί είναι σημαντικό να τρώμε πρωινό γεύμα

Το πρωινό συχνά περιγράφεται ως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, αφού παρέχει στο ανθρώπινο σώμα την απαραίτητη ενέργεια (θερμίδες) για την εκπλήρωση όλων των δραστηριοτήτων της ημέρας.Η διαιτολόγος Adelle Davis, την δεκαετία του 60΄, είχε πει:

Να τρως πρωινό σαν βασιλιάς, μεσημεριανό σαν πρίγκιπας, και βραδινό σαν φτωχός

Ενώ σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες είναι καλό να καταναλώνουμε το 15-25% των ημερήσιων θερμιδικών μας αναγκών στο πρωινό (300-500Kcal για τις γυναίκες και 375-625Kcal για τους άνδρες).

Παρόλα αυτά μεγάλο ποσοστό των ενηλίκων παραλείπει το πρωινό γεύμα.

Σε ότι αφορά τις επιλογές των τροφίμων που θα καταναλωθούν για πρωινό, αυτές διαφέρουν ανάλογα με την κουλτούρα
(πχ στην Ιαπωνία συνηθίζουν να καταναλώνουν ένα πιάτο από ζυμωμένα φασόλια σόγιας, που έχουν μια κολλώδη υφή, το natto),την διαθεσιμότητα τροφίμων, το μορφωτικό επίπεδο, τις διαφημίσεις και φυσικά την ιστορική περίοδο (για παράδειγμα τα δημητριακά πρωινού καταναλώνονται για πρωινό μόνο τα τελευταία χρόνια).

Η επιστήμη της Διαιτολογίας σήμερα δηλώνει ότι

Το πρωινό είναι πραγματικά ένα πάρα πολύ σημαντικό γεύμα της ημέρας

Έχει αποδειχθεί ότι όσοι παραλείπουν να καταναλώσουν τροφή κατά το ξεκίνημα της ημέρας, μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στην Υγεία τους.

Για παράδειγμα, καταγράφηκαν 27% αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης στεφανιαίας νόσου σε άνδρες που δεν κατανάλωναν πρωινό, ενώ η συχνή κατανάλωση πρωινού υψηλού σε λιπαρά αυξάνει το ρίσκο αθηροσκλήρωσης.

Φυσικά το πρωινό συμβάλει στην διανοητική ικανότητα μας κατά την διάρκεια της ημέρας αλλά παρέχει επίσης ενέργεια για το σώμα.

Πολλοί καταναλώνουν καφέ κατά το ξεκίνημα της ημέρας τους πιστεύοντας ότι αυτό θα αυξήσει την ενεργητικότητα τους, κάτι που
όπως αποδεικνύεται μπορεί να επιτευχθεί με ένα σωστό και ισορροπημένο πρωινό.

Το πανεπιστήμιο του Harvard (Harvard School of Public Health) μελέτησε την κατανάλωση καφέ σε ημερήσια βάση και διαπίστωσε ότι
η κατανάλωση 2 καφέδων την ημέρα μείωσε τις αυτοκτονικές τάσεις. Αυτό μας δείχνει ότι μια μέτρια κατανάλωση καφέ σε ημερήσια βάση έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες.

Μπορούμε λοιπόν να διαπιστώσουμε από τα παραπάνω ότι

αυτό που τρώμε και πίνουμε στο ξεκίνημα της ημέρας μας επηρεάζει έντονα την σωματική και ψυχολογική μας ευεξία

Το αντίθετο συμβαίνει σε περιπτώσεις που δεν καταναλώνουμε πρωινό γεύμα, ενώ έχει αποδειχθεί ότι η παράλειψη του
έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στην γνωστική λειτουργία του ατόμου. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν όταν μιλάμε για παιδιά σχολικής ηλικίας.

Ακόμα, ένα πρόβλημα που εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια είναι η υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων στο πρωινό των παιδιών.
Στην Βρετανία αναφέρεται ότι τα παιδιά κάτω των 10 ετών, καταναλώνουν περισσότερο από το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σακχάρων στο πρωινό τους με την μορφή γλυκών δημητριακών πρωινού και ροφημάτων.

Σχετικά με το παραπάνω ζήτημα, πολλοί γονείς που ρωτήθηκαν δεν γνώριζαν τι είναι υγιεινό πρωινό για τα παιδιά τους.

Leave a Reply

Your email address will not be published.