Νεκταρίνια και Ροδάκινα

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Νεκταρίνια και Ροδάκινα
Νεκταρίνια και Ροδάκινα

Νεκταρίνια και Ροδάκινα

Πολλά βιβλία διατροφής αναφέρουν ότι τα ροδάκινα και τα νεκταρίνια είναι διαφορετικές ποικιλίες του ίδιου φρούτου.
Στην πραγματικότητα τα νεκταρίνια είναι μια γενετική παραλλαγή του ροδάκινου και ανήκουν και τα δύο στην ίδια οικογένεια Prunus των δαμάσκηνων, των αποξηραμένων δαμάσκηνων και των βερίκοκων. Το όνομα του βιολογικού είδους είναι Persica καθώς οι πρώτοι βοτανολόγοι πιστεύουν ότι τα ροδάκινα είχαν προέλευση Περσική.
Σύμφωνα με την σύγχρονη αντίληψη, τα ροδάκινα πρωτοεμφανίστηκαν στην Κίνα και τα μετέφεραν στην Περσία οι έμποροι της εποχής.

Διατροφικά δεν διαφέρουν ιδιαίτερα μεταξύ τους: και τα δύο περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C – μερικά νεκταρίνια μπορούν να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες – μικρή ποσότητα φυτικών ινών, περιορισμένη θερμιδική αξία, και μεταλλικά στοιχεία.

Τα αποξηραμένα ροδάκινα έχουν περισσότερες θερμίδες, αλλά τα 100 γρ παρέχουν σχεδόν την προτεινόμενη ημερήσια δόση σιδήρου και το ένα τρίτο της ημερήσιας δόσης καλίου.

Τα ροδάκινα σε κονσέρβα έχουν ωραία γεύση αλλά χάνεται σχεδόν όλη η βιταμίνη C που περιέχουν και συνήθως συντηρούνται σε σιρόπι, με πολλές θερμίδες.

Τα ροδάκινα και τα νεκταρίνια δεν έχουν σχεδόν καθόλου λίπος και νάτριο, και έτσι είναι ιδανικά για όσους έχουν υψηλή χοληστερόλη και υπέρταση.

 

ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΥΣΗ

Αν έχετε μια ροδακινιά στον κήπο σας, μπορείτε να φτιάξετε ένα εξαιρετικό κατάπλασμα με τα φύλλα του για την θεραπεία των καλόγερων. Βυθίστε τα σε βραστό νερό μέχρι να μαλακώσουν, στραγγίξτε το νερό που περισσεύει και όταν κρυώσουν λίγο ώστε να μην καίνε, εφαρμόστε τα απαλά στο πάσχον δέρμα και καλύψτε τα με καθαρή γάζα

Bibliography

Straten, M. V. (1999). The healthy food directory. East Sussex: The Ivy press limited.

Leave a Reply

Your email address will not be published.