Διάφορα είδη ψωμιού και η διατροφική τους αξία!

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Διάφορα είδη ψωμιού και η διατροφική τους αξία!
Διάφορα είδη ψωμιού και η διατροφική τους αξία!

Διάφορα είδη ψωμιού και η διατροφική τους αξία!

Σε κανέναν τομέα δεν είναι τόσο προφανής η επιρροές άλλων πολιτισμών όσο στην παραγωγή ψωμιού – με διαφορετικές διαδικασίες, διαφορετικά μείγματα δημητριακών, με ή χωρίς μαγιά, με προσθήκη βοτάνων, μπαχαρικών και άλλων υλικών.

 

Ας δούμε όμως μερικά είδη ψωμιού ανά τον κόσμο και την διατροφική τους αξία

Τύπος ψωμιού

Θερμίδες ανά

Φυτικές ίνες (σε γρ)

100 γρ

30 γρ (μερίδα)

100 γρ

30 γρ (μερίδα)

Λευκό ψωμί: ραφιναρισμένο αλεύρι με πολλά πρόσθετα. Συχνά ενισχύεται με πρόσθετες βιταμίνες και μέταλλα

235

70,5

1,5

0,45

Μαύρο ψωμί: μερικές φορές έχει λευκό χρώμα αλλά περιέχει λιγότερο ραφιναρισμένο αλεύρι από το λευκό. Μπορεί να ενισχυθεί όπως το λευκό.

218

65,4

3,5

1,05

Ψωμί ολικής άλεσης: παρασκευάζεται από 100% αλεύρι με όλο το πίτουρο, τις φυτικές ίνες και τις βιταμίνες του. Περιέχει μεγαλύτερες ποσότητες σχεδόν όλων των συστατικών, Βιταμίνες Β και Ε, σίδηρο, ψευδάργυρο και σελήνιο.

215

64,5

5,8

1,74

Τσαπάτι: κλασικό ινδικό ψωμί.

328

98,4

2,5

0,75

Μπαγκέτα: πολύ νόστιμο με τυρί ή σαλάμι, αλλά φτωχό σε φυτικές ίνες, έχει πολύ αλάτι αλλά και σίδηρο.

270

81

1,5

0,45

Άζυμο ψωμί: παραδοσιακό εβραϊκό άζυμο ψωμί το οποίο συνδέεται με τον εορτασμό του εβραϊκού Πάσχα, αλλά πλέον είναι διαθέσιμο όλο το χρόνο. Δεν έχει σχεδόν καθόλου αλάτι (τα άλλα ψωμιά έχουν περίπου 5%)

384

115,2

3

0,9

Ψωμί με γάλα: μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο αλλά και σε λιπαρά.

296

88,8

1,9

0,57

Πίτα ολικής άλεσης: η παραδοσιακή ελληνική πίτα, με λιγότερο αλάτι, περισσότερες φυτικές ίνες, σίδηρο και ψευδάργυρο

265

79,5

5,2

1,56

Γερμανικό ψωμί (pumpernickel): παραδοσιακό γερμανικό ψωμί από μείγμα δημητριακών ολικής άλεσης. Περιέχει λίγα λιπαρά, και υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε και σίδηρο.

219

65,7

7,5

2,25

Ψωμί σίκαλης: παραδοσιακό ψωμί της Ευρώπης, με λίγα λιπαρά, πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε, σίδηρο και ψευδάργυρο

219

65,7

4,4

1,32

Ψωμί σόδας: παραδοσιακό ψωμί χωρίς μαγιά από τις περιοχές της Σκωτίας, της Ουαλίας και της Ιρλανδίας. Αρχικά το έφτιαχναν με σόδα μαγειρικής και κρεμόριο και το έψναν στην πέτρα

258

77,4

2,1

0,63

Leave a Reply

Your email address will not be published.