Κεφίρ: συνταγή για πρωινό υψηλής θρεπτικής αξίας

Home / Αγωγή υγείας & θρέψης / Τρόφιμα και συνταγές / Κεφίρ: συνταγή για πρωινό υψηλής θρεπτικής αξίας
Κεφίρ: συνταγή για πρωινό υψηλής θρεπτικής αξίας

Κεφίρ: συνταγή για πρωινό υψηλής θρεπτικής αξίας

Η συνταγή της ημέρας πλούσια σε αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες, βιταμίνες ενέργεια και τα πολυπόθητα για όλους προβιοτικά!

Στο πρωινό γεύμα ή σαν σνακ το κεφίρ συνδυάζεται εύκολα με άλλες τροφές δημιουργώντας ένα νόστιμο γεύμα «ασπίδα» για την υγεία.

Συμβουλή για αύξηση των προβιοτικών στο γεύμα σας: Βάλτε σε ένα μπολάκι το κεφίρ και προσθέστε το κουταλάκι μελάσα της συνταγής, στην συνέχεια αφήστε το έξω από το ψυγείο για τουλάχιστον 1 ώρα (αλλά όχι παραπάνω από 3 ώρες). Με την ζέστη του περιβάλλοντος τα προβιοτικά που περιέχονται στο κεφίρ αυξάνουν τον ρυθμό αναπαραγωγής τους (κάτι που μειώνουμε δραστικά βάζοντας το σε ψυχρό περιβάλλον, αλλά που είναι και απαραίτητο για την διατήρηση του), ενώ προσθέτοντας την μελάσα τους παρέχουμε «τροφή» για να πολλαπλασιαστούν. Αποτέλεσμα αυτού είναι να βελτιώνεται η θρεπτική αξία του γεύματος με αύξηση των προβιοτικών που προσλαμβάνουμε

Συνταγή

230ml κεφίρ

3 κουταλιές της σούπας μείγμα δημητριακών με βρώμη, πιτουρο σιταριού, ηλιόσπορους και δημητριακά καλαμποκιού

1 κουταλάκι του γλυκού μελάσα

1 κουταλάκι του γλυκού τσάι μάτσα

Υλικά συνταγής και η θρεπτική αξία τους

Κεφίρ ευεργετικές ιδιότητες

Το κεφίρ ή κεφίρι είναι ένα ρόφημα που παράγεται από την ανάμιξη οποιουδήποτε τύπου γάλακτος (αγελαδινό, πρόβειο, κατσικίσιο κλπ)  με κόκκους κεφίρ.
Η κατανάλωση του κεφιριού ξεκίνησε πριν πολλούς αιώνες από τους κατοίκους του Καυκάσου και της Μέσης ανατολής. Η παράδοση λέει ότι παρασκευαζόταν σε σάκους από δέρμα κατσίκας το οποίο κρεμούσαν στην πόρτα των σπιτιών  τους ώστε να αναμειγνύονται καλύτερα οι σπόροι κάθε φορά που άνοιγαν την πόρτα.

Όπως ίσως να γνωρίζετε ήδη το κεφίρ είναι ένα θρεπτικό όξινο ρόφημα με μεγάλη περιεκτικότητα σε προβιοτικά. Συγκεκριμένα περιέχει πάνω από 30 στελέχη βακτηρίων και ζυμομυκήτων και πάνω από 10 είδη προβιοτικών. Αυτοί οι φιλικοί για το ανθρώπινο σώμα έχουν ανεκτίμητη αξία για την σωστή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος και την διατήρηση της εντερικής χλωρίδας του ανθρώπινου εντέρου.

Μερικές ακόμα από τις ευεργετικές του ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι:

  • Είναι πηγή πρόσληψης πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. Η κατανάλωση του συμβάλει στην ελάττωση κατανάλωσης κρέατος, ενώ οι περιεκτικότητα του στα απαραίτητα αμινοξέα βοηθάει στην θρέψη, αύξηση, και διατήρηση του μυϊκού και ανοσοποιητικού μας συστήματος.
  • Η υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (συνένζυμα στις περισσότερες βιοχημικές διαδικασίες του σώματος) συμβάλει στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού, στην αξιοποίηση της ενέργειας ενώ ενεργό ρόλο παίζει στην αντιμετώπιση δερματικών παθήσεων.
  • Βοηθάει στην διατήρηση της καλή ψυχολογίας αφού περιέχει υψηλές ποσότητες τρυπτοφάνης, ένα αμινοξύ που συμβάλλει στην σύνθεση της νιασίνης (βιταμίνη Β3) και της σεροτονίνης της «ορμόνης της χαράς».
  • Είναι πλούσιο σε ασβέστιο και μαγνήσιο, θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην καλή υγεία και ανάπτυξη των οστών και των δοντιών αλλά και την καλή λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος.
  • Συμβάλει στην καλή λειτουργία και υγεία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος, προστατεύοντας από συμπτώματα δυσκοιλιότητας, διάρροιας και μετεωρισμού (παραγωγή αερίων)
  • Έχει αντιμικροβιακές, αντιβακτηριακές ιδιότητες, ενώ ασκεί και αντικαρκινική δράση
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού
  • Συμβάλει στην διατήρηση της χοληστερίνης σε υγιή επίπεδα
  • Έχει χαμηλή περιεκτικότητα νατρίου, οπότε δεν επηρεάζει έντονα σε περιπτώσεις ύπαρξης καρδιαγγειακών νοσημάτων.
  • Συμβάλει στην βελτίωση καταστάσεων όπως το άσθμα, αλλεργίες, εντερικές διαταραχές και προβλήματα στα νεφρά και το συκώτι.
  • Συνίσταται όταν γίνεται θεραπεία με αντιβιοτικά, αφού αποκαθιστά την καλή μικροβιακή χλωρίδα του σώματος

 

Ηλιόσποροι

  • Αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες (πλούσιοι σε βιταμίνη Ε)
  • Μειώνουν την χοληστερίνη (πλούσιοι σε φυτοστερόλες)
  • Χαλαρωτικό του νευρικού και μυϊκού συστήματος (καλή πηγή μαγνησίου)
  • Προλαμβάνει την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων (λόγω της περιεκτικότητας της σε βιταμίνη Ε, ξανά!!)
  • Αντιοξειδωτικές ιδιότητες – Βοηθά στην αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες (πλούσιοι σε σελήνιο και πολυφαινόλες)
  • Έχουν αντικαρκινική δράση
  • Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ιχνοστοιχεία και βιταμίνες όπως σίδηρο, χαλκό, μαγνήσιο, σελήνιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Ε!, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β3, βιταμίνη Β1 και βιταμίνη Β6

 

Τσάι μάτσα

  • Αντιοξειδωτικό λόγω του μεγάλου αριθμού πολυφαινολών που περιέχει (περίπου 137 φορές περισσότερες από το πράσινο τσάι)
  • Αντικαρκινικό λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε κατεχίνες, ουσίες που καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες.
  • Βοηθάει σε περιπτώσεις ύπαρξης διαβήτη τύπου 2 μειώνοντας τα επίπεδα τριγλυκεριδίων και, χοληστερίνης και της υπατικής περιεκτικότητας σε γλυκόζη
  • Βοηθάει στην διατήρηση της ηρεμίας και της συγκέντρωσης, ενώ στην ανατολή χρησιμοποιείται για διαλογισμό. Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητα του σε L-θειαμίνη, ένα αμινοξύ που ρυθμίζει τα Alpha κύματα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την χαλάρωση
  • Βοηθάει στην διατήρηση του Ph του αίματος σε υγιή επίπεδα, λόγω της περιεκτικότητας του σε χλωρφύλλη.
  • Πλούσιο σε κάλιο, σελήνιο, μαγνήσιο, σίδηρο, βιταμίνη Α και C, καθώς και ασβέστιο.

 

Μελάσα

  • Φυτική γλυκαντική ουσία μετρίου γλυκαιμικού δείκτη
  • Υψηλή διατροφική αξία. Είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία και απαραίτητα μέταλλα όπως σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της σε πολυφαινόλες και άλλες αντιοξειδτικές ουσίες
  • Πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Βοηθάει σε παθήσεις όπως δυσκοιλιότητα και αναιμία.
  • Βρώμη και πίτουρο σιταριού
  • Μειώνουν την ολική χοληστερόλη. Λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας της σε μη διαλυτές φυτικές ίνες και β-γλυκάνες κατά την διαδικασία της πέψης δημιουργείται μια κολλώδη ουσία στην οποία προσκολλάται η χοληστερόλη των χολικών υγρών και εν συνεχεία απομακρύνεται μέσω του εντέρου. Αυτή η κολλώδης ουσία συμβάλλει και στον καθαρισμό του πεπτικού σωλήνα.
  • Μειώνουν τον ρυθμό απορρόφησης της γλυκόζης. Η υψηλή περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καθυστέρηση της πέψης, και έτσι η απορρόφηση της γλυκόζης στο αίμα γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.
  • Ενισχύουν το ανοσοποιητικό (πλούσια σε σελήνιο και βιταμίνη Ε
  • Έχουν υψηλή περιεκτικότητα  φυτικών πρωτεϊνών
  • Βελτιώνουν την κινητικότητα του εντέρου λόγω της περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες.
  • Πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες
  • Μειώνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης αφού  περιέχουν καλές ποσότητες ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου
  • Μειώνουν το σωματικός στρές. Έρευνες δείχνουν ότι συμβάλλει σε περιπτώσεις κατάθλιψης, αϋπνίας και κόπωσης, κάτι που πιθανόν οφείλεται στην ιδιότητα της να βελτιώνει την λειτουργία του εντέρου.

Leave a Reply

Your email address will not be published.